Cübbeli Ahmet Hoca | Efendimiz S.A.V.'in ilim Duasi (Taha 114.)

Seyyid-e Kerbela:



Euzubillahiminesseytanirracim 


Bismillahirrahmanirrahim

Allâhümme salli salâten kâmilaten ve sellim selâmen tâmmen alâ seyyidinâ Muhammedinillezi tenhallü bihil’ukadü, ve tenfericü bihil’kürabü, vetükdâ bihil’havâicü, 
ve tünâlü bihir’regâibü, ve hüsnül’havâtimi, ve yüsteskal’gamâmü bivechihil’ke’imi ve alâ âlihi ve sahbihî fî külli lemhatin ve nefesin biaded-i külli mâlûmin lek


Allah'in rahmetinden uzak olan ve gazabina ugrayarak dünyada ve ahirette helak olan seytandan, Allahü teâlâya siginirim, korunurum, 
yardim beklerim. 

Ona haykirir, feryat ederim. Rahman ve Rahim olan Allah’in adiyla.

Ey Rabbim! Senden yardim istiyorum, sana tevekkül ediyorum, benim isimin zorlugunu azalt!
Seferimin mesakkatini kolaylasdir ve beni hayrla riziklandir.

Benden her türlü serri defet. Sadrima insirah ver. Isimi kolaylasdir, dilimdeki dügümü cöz.

Ey Rabbim, kendimi, dinimi, ehlimi, malimi, akrabami ve seninle benim aramda ahiret ve dünyaya müteallik ne varsa cümlesine seni birakiyorum ve sana emanet ediyorum.

Bizim hepimizi her türlü kötülükten ve üzücü seylerden muhafaza et!

Ey kerem sahibi Rabbim! Beni ve benim beraberimdekileri muhafaza et!

Beni ve beraberimdekileri selamette kil, beni ve beraberimdekileri menzilimize ulastir ey Rabbim!

Ey Rabbim! Sana tevbe etdim, Sana sarildim, takvayi bana azik olarak ver, günahimi magfiret et, her nereye yönelirsem beni hayra yönelt.

(Amin)

Selamin en güzeli Allah selami ile sizleri selamlar kelamin en güzeli Allah kelamiyla muhabbetimizden muhammed s.a.v. olmasi temennisiyle
Esselamualeykum ve rahmetullahi ve berekatihu ebeden ve daimen insAllah.

Peygamber Efendimiz S.A.V.'in Ilim Duası


"Rabbi zidnî ilma"

Ey Rabbim! Benim ilmimi artır. [Taha Suresi 114. Ayet]

Taha suresinin 114. ayeti kerimesinin meali: "Gerçek hükümdar olan Allah, yücedir. Sana O’nun vahyi tamamlanmazdan önce Kur’an’ı (okumakta) acele etme 
ve "Rabbim, benim ilmimi artır" de. "

Bu yaziya baslamadan sunu diyeyimki ben ne müfessirim nede islam alimiyim bütün hatalar ve yanlislar bana, nefsime aittir. Ve bütün hakikat ve dogrular ise yanlizca Allahu teala ve Rasulu Muhammed Mustafa S.A.V.'e aittir.

Taha suresinin 114. ayeti kerimesinin bir cümlesi "Rabbim benim imimi artir"dir. Burada Rabbimiz kelamiyla ondan ilmimizi artirmasi icin yalvarmamizi buyuruyor. 

Gercek Mülk sahibi Melikil Mülk olan Allah c.c. hazretleri bu ayeti kerimede fatiha suresindede oldugu gibi net bir sekilde herseyin gercek sahibi oldugunu beyan ediyor ve bizleri uyariyor. 

Siz hic birseyin sahibi degilsiniz ancak emanetcisinizdir size verdigim mal, mülk hepsi benden size bir emanettir dercesine gün gelir hepsini yine sizden alirim diyerek malin mülkün hic bir ehemmiyeti hic bir özelligi yokdur ve kurtulusa ermemiz icinde bir yardimi yokdur, bunu acik acik bilmemiz gerekir. 

Ayetin devaminda "Sana (Efendimiz Muhammed Mustafa S.A.V.'e) O'nun (Allah c.c.'un) vahyi tamamlanmazdan önce Kur'an-i Kerim'i (okumakda) acele etme." diye buyuruyor Mevlam. 

Burada sunu görürüzki Kurani kerim bir seferde yer yüzüne inmeyecekdir ki sabirla her bir ayetini her bir kelimesini her bir cümlesinin ne manaya geldigini ögrenebilmemiz daha kolay ve daimi sekilde hafizamizda yer almasi icin Rabbim aralikli sekilde 22 sene 2 ay 22 günde Kur'an-i Kerimi yer yüzüne indirmisdir. 

Kurani kerimi anliyabilmemiz icin ise sabir ile okumali ve rabbimizden kurani kerimi anlama ilmimizi artirmasi icin Rabbim ilmimi arttir diye dua etmemizi buyurmusdur...

Ey alemleri Yokdan var eden Allahim sen istedigini istedigin kuluna verirsin herkeside kendi fitratiyla imtihan edersin.
 
Ey Rabbim biz senden hayirlisini diliyor hayirli olana sükretmeyi nasib buyur.

Ey Rabbim sen peygamberlerini bile yenilgi sinaviyla sinadin, Bizler bir peygamber degiliz ama bizede yenilgi sinavinda sabir ve sebat ihsan eyle. 

Parcalandikca parcalanan Islam bireylerini tek cati altinda toplamayi nasib eyle... 

Senin icin yakaran diller sana haykiran gönüller seni anan yürekler seni zikreden diller nasib eyle.
Allahim Ilmimize ilim imanimiza iman kat.

Amin..

Taha Suresinin 114. ayeti kerimesinde yer alan "Rabbi zidnî ilma" (Ey Rabbim! Benim ilmimi artır) duasi Efendimiz Muahmmed Mustafa S.A.V.'in ilim duasi olmusdur.
ve bizde ayni duayi ederek Rabbimizden ilmimizi artirmasini diliyoruz

Selam ve dua ile kaliniz

Kardesiniz dua dilenciniz....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cübbeli Ahmet Hoca | Çok tesirli ismi azam duası